EMOD MOTOREN AUTORYZOWANY SERWIS

Elektrowrzeciona (silniki płaskie) typu: VKM/ VKH/ VKV/ VK - to specjalne "cztero- kanciaste" konstrukcje cechujące się w szczególności wąską bądź płaską budową, pozwalającą na szeregowe mocowanie silników przy minimalnych odstępach.

Typy elektrowrzecion EMOD:

  1. VKM Silniki chłodzone poprzez obudowę z gładką powierzchnią (wąska budowa),

  2. VKH*/ VKHN Silniki chłodzone poprzez obudowę z żeberkami (płaska budowa),

  3. VKHS*/ VKHNS Silniki chłodzone poprzez obudowę z żeberkami i łożyskami wrzecionowymi przeznaczone do wysokich obrotów,

  4. VKV* Silniki chłodzone poprzez obudowę z żeberkami (wąska budowa),

  5. VKVS* Silniki chłodzone poprzez obudowę z żeberkami i łożyskami wrzecionowymi przeznaczone do wysokich obrotów (wąska budowa),

  6. VK Silniki chłodzone poprzez obudowę z żeberkami (kwadratowa budowa).

Elektryczne dane są identyczne do wspomnianych typów:

- VKH (S) 54 <=> VKV (S) 54,

- VKH (S) 55 <=> VKV (S) 55,

- VKH (S) 63 <=> VKV (S) 63.

Wały silników:

Wzmocnione czopy łożyskowe strony napędowej umożliwiają wykonanie specjalnych wałów do bezpośredniego zastosowania wierteł, frezów, narzędzi tnących poprzez stożek, zaciski ER, czy tarczki mocowania piły. Dobrze zwymiarowane wały silników gwarantują wysoką sztywność systemu łożyskowego również przy wysokich obrotach. 

Rysunek tarczek mocujących tarcze tnące (rys: 838/04.011):

Emod Motoren wymiary tarczek montażowych piły_.png

Wielkości zacisków ER (Rys. 838/ 04.010):

Emod Motoren silniki do pił wymiary zacisków_.png

Mocowanie puszki za przewietrznikiem (rys.: 838/04.009):

Emod Motoren silniki do pił położenie skrzynki_.png

Mechaniczne wykonanie:

Obudowa aluminiowa, tarcze żeliwne GG20, przewietrznik z tworzywa, standardowe wały ze stali C45 lub St60. Forma IMB3S z wewnętrznym gwintem. Mocowanie powinno następować poprzez płytę tarczy i nawiercone otwory przelotowe. Stosowane łożyska to sprawdzone, ciche kulkowe, które przy większych obrotach są zastępowane precyzyjnymi bądź wrzecionowymi. Stopień ochrony silników odpowiada IP54 wg DIN IEC34. Uszczelnienia labiryntowe na przejściu wału ochraniają dodatkowo łożyska przed dostaniem się do nich kurzu, wiórów obróbki skrawaniem, trocin. 

Wyważenie i rodzaje końcówek wału:

Klasa jakości wyważenia G25 pozwala doskonale wyważyć dynamicznie silnik, dlatego też przy wysokich obrotach osiągają dobre właściwości pracy. Z powodu technicznych możliwości wyważania silnik o wyższych obrotach niż ≥ 3600 rpm. z wpustem są dostarczane tylko na specjalne zamówienie. W przypadku potrzeby wyważania z półklinem wg DIN ISO 8821 temat jest omawiany bezpośrednio z klientem. Wówczas części wału odpowiadają przepisą "H" względnie są oznaczane tabliczką klejoną. Część półklinu nie należy do zakresu dostawy.

Materiał na wał C45 lub inne materiały dostępne są na zapytanie. Przedstawione w katalogach końcówki wałów z cylindrycznymi czopami i pełnymi klinami są dostępnę tylko w silnikiach do 3600rpm. W ramach maksymalnej możliwej średnicy wału, silniki mogą być dostarczone w następujących wariantach uchwytu narzędzia:

cylindrycznym czopem z zewnętrznym bądź wewnętrznym gwintem prawym lub lewym do montażu narzędzi z wierceniem środkowym. Wykonanie jest też możliwe z symetrycznie przydzielonym czopem zabieraka,

stożkowym czopem wału do zacisków uchwytu narzędziowego wiertarki (do max. dopuszczalnej granicy obrotów samego uchwytu), 

wałem z wewnętrznym i zewnętrznym gwintem przystosowanym do instalacji zacisków ER. Owiercenia są wtedy, np.: z krótkim stożkiem bądź stożkiem Morse'a. 
cylindrycznym czopem wału z tarczkami do instalacji różnego rodzaju narzędzi tarczowych.

Loading Conversation